logo matplaneta kontakt

Wypełnij formularz,
a na pewno się odezwiemy.

FORGOT YOUR DETAILS?

SZKOŁY
I PRZEDSZKOLA

Matplaneta to miejsce ciekawych spotkań z matematyką oraz logiką dla dzieci i młodzieży. U nas uczą się poprzez sprawdzanie, eksperymentowanie, zadawanie pytań, zabawę i szukanie własnych dróg rozwiązania.

Pracujemy według koncepcji Math Circle stworzonej przez profesorów Roberta i Ellen Kaplanów z Uniwersytetu Harvarda w USA. Na jej podstawie opracowaliśmy polski odpowiednik. W Matplanecie uczniowie poznają matematykę poprzez samodzielne kreowanie rozwiązań postawionego problemu, nauczyciel staje się mentorem zadającym pytania, moderuje i prowadzi uczniów podczas każdych zajęć.

Dbamy o wysoki standard prowadzonych zajęć. Nasi nauczyciele muszą spełniać szereg stawianych im wymogów – od posiadania ścisłego wykształcenia po umiejętności pracy z dziećmi. Wszyscy przechodzą specjalistyczne szkolenie pod okiem naszych metodyków. Pracują na przygotowanych scenariuszach, ale do każdych zajęć wnoszą swoje, unikalne pomysły – dzięki czemu zajęcia są dostosowane do potrzeb i możliwości wybranej grupy dzieci.

Zajęcia odbywają się w wybranym Centrum Edukacyjnym Matplaneta lub w Państwa szkole / przedszkolu.

MATEMATYKA WPISANA W PROGRAM NAUCZANIA:

Nasze wieloletnie doświadczenie oraz sukcesy naszych uczniów pozwalają na wpisanie programu nauczania Matplanety w program szkolny (w prywatnych szkołach i przedszkolach). W kilku wybranych szkołach w Warszawie dzieci z klas I-III regularnie odbywają spotkania z ciekawą matematyką, podczas których uczą się logicznego myślenia, wizualizacji problemów, poznają rzeczywiste zastosowanie praw matematycznych, eksperymentują i doświadczają.

Jesteśmy przekonani, że połączenie standardowego programu szkolnego z metodyką Matplanety przyniosą korzyści wszystkim zaangażowanym Stronom, a zwłaszcza dzieciom.

Zapewniamy wszelkie pomoce dydaktyczne.

Koszty poszczególnych warsztatów uzależnione są od ilości uczestników i czasu trwania zajęć. Ustalane są indywidualnie w oparciu o powyższe kryteria.

Dla poszczególnych grup wiekowych przygotowaliśmy zajęcia w wymiarze 2 lub 4 godzin lekcyjnych w następujących obszarach:

Dla dzieci w wieku 5-6 lat:

  1. Czy między liczbami są liczby? – wprowadzenie w świat ułamków
  2. Logika dla smyka! – zadania logiczne z elementami kombinatoryki

Dla Klas I – III

  1. Jestem mistrzem dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia!
  2. Płaszczaki, czyli w 2-wymiarowym świecie. Kwadrat, prostokąt, trójkąt i inne figury geometryczne.
  3. O 2 więcej, czy dwa razy więcej? Jakie to ma znaczenie?

Dla klas IV – VI

  1. Im większa działka tym dłuższy płot. Czy to prawda?
  2. Ułamki są wśród nas!
  3. Wędrowanie po różnych krainach Matplanety – liczby ujemne, wyrażenia algebraiczne, układ kartezjański, ciągi i funkcje.

Dla poszczególnych grup wiekowych przygotowaliśmy zajęcia w wymiarze 2 lub 4 godzin lekcyjnych w następujących obszarach:

Dla dzieci w wieku 5-7 lat
Aby tworzyć własne gry, nie trzeba jeszcze umieć czytać i pisać! (ScratchJr)

  1. „Średniowieczna przygoda” – stworzymy grę, w której gracz wciela się w postać dzielnego w rycerza, który musi pokonać smoka, aby uwolnić z zamkowej wieży księżniczkę.
  2. „Podwodna przygoda” - stworzymy grę, w której gracz wciela się w postać nurka, który musi wypełnić specjalną misję, aby wydostać się spod wody.

Dla dzieci w wieku 7-9 lat
(Scratch, Kodu Game Lab)

  1. „Niesamowity wyścig” – stworzą własną grę z grafiką 3D.
  2. „Mistrz klawiatury” – stworzą własną grę edukacyjną – której celem jest nauka szybkiego pisania na klawiaturze.
  3. „Kosmiczna misja” – stworzą własną grę, w której gracz steruje statkiem kosmicznym. Jego zadaniem jest uniknięcie zderzenia z asteroidami.
  4. „Zaopiekuj się mną” – wirtualne zwierzątko to coś, co przygotujemy podczas tego warsztatu. Zaprogramujemy je tak, aby gracz mógł je karmić i układać do snu, niczym słynne niegdyś Tamagotchi.
  5. „Minecraft – zmieniamy zasady gry” – programowanie w popularnym Minecrafcie, to doskonały sposób na połączenie nauki programowania z rozrywką. Dzięki wykorzystaniu specjalnej wersji gry – Minecratf Education Edition – dzieci dostają do dyspozycji narzędzia programistyczne, pozwalające na modyfikowanie praw, jakimi rządzi się świat gry, a także uczą się budować konstrukcje w świecie gry - wykorzystaniem programistycznych poleceń.

Dla dzieci w wieku 10-15 lat
(Minecraft Education, GDevelop, APP Inventor, Prolog)

  1. „Minecraft – zmieniamy zasady gry” – programowanie w popularnym Minecrafcie, to doskonały sposób na połączenie nauki programowania z rozrywką. Dzięki wykorzystaniu specjalnej wersji gry – Minecratf Education Edition – dzieci dostają do dyspozycji narzędzia programistyczne, pozwalające na modyfikowanie praw, jakimi rządzi się świat gry, a także uczą się budować konstrukcje w świecie gry - wykorzystaniem programistycznych poleceń.
  2. „Wymarzona gra platformowa” – stworzymy wymarzoną grę platformową. Dzieci same decydują o fabule gry – co doskonale rozwija ich kreatywność.
  3. „Gry mobilne” – stworzymy gry mobilne – które uruchamiać i instalować można na smartfonach i tabletach.
  4. „Sztuczna inteligencja” – zaprogramujemy sztuczną inteligencję.
TOP